JellyPages.com

2010. február 14., vasárnap

Csokis-meggyes és barackos-túrós rétes

Azt hiszem kevés magyar mondja azt, hogy nem szereti a rétest. A készen kapható réteslapok miatt a legegyszerűbb sütemények kategóriájába került, hiszen csak a töltelékkel van egy kis munka. Nálunk a túrós-almás-meggyes hármas a nyerő. Hogy ne legyen mindig egyforma, valami kis plusz többnyire kerül a töltelékbe. Ezt a rétest még a múlt nyáron készítettem, amikor a meggy és a barack szezonja volt, de mindkettő nagyon finom befőttből is. A rétes kapcsán elgondolkodtam egy kicsit azon, hogy régen, amikor a nagymamám szinte minden héten nyújtott rétest, ugyanazt a 4-5 félét sütötte évtizedeken keresztül. Aztán elkezdtem leírni, hogy milyen réteseket szokott sütni, és meglepődtem, mert 10-re én is emlékszem, és biztos van 1-2, amire nem. Túrós, kapros-túrós, tökös-túrós, mákos, diós, tökös-mákos, meggyes, cseresznyés, darás és valamilyen vaníliás-krémes, de azt nem tudom hogyan készítette. Én inkább a tökös változatokat kihagyom, különben nem számíthatok túl nagy lelkesedésre a családban, így inkább a kedvenc hármast próbálom megújítani. Tovább a recepthez >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése