JellyPages.com

2011. november 22., kedd

Móricka süti

Jutka blogjában láttam ezt mutatós kis sütit. Az ilyesmik mindig felkeltik az érdeklődésemet. Miután ez lakodalmas süti, és rövidesen újra aktuálitása lesz a családban, így kipróbáltam. Nem mondom, hogy egyszerű, mert igenis macerás, de jól néz ki, kiadós, és finom. Csak fél adagból készítettem, de így is lett belőle 50-60 db. Amennyire lehetett egyszerűsítettem. Az első darabokat az eredeti módon csíkokból tekertem, de így nagyon macerás volt, hiszen elég törékeny nyersen a tészta, ezért egyszerű négyzetekre vágtam és úgy tekertem a csövekre. A csöveket helyettesítettem A/4-es papírlapból tekert hengerekkel, ami szaporábbá tette a műveletet. Ezeket bevontam sütőpapírral, de az utolsó darabokhoz nem jutott már előre elkészített henger, így gyorsan összetekertem egy lapot és csak úgy, sütőpapír nélkül feltekertem rá a tésztát. Ugyanúgy megsült, és szépen le is jött róla, mint a sütőpapírosokról, így megkockáztatom, hogy a sima papírhengerek is elegendőek. Ennek az az előnye, hogy egyszerre sokat lehet sütni, a papírhengereket meg olyan vastagra tekerjük, amilyenre csak akarjuk. Ez az ujjnyi vastagság pont megfelelt, mert így kétharapásnyi az egész, és nem is törik szét a kezünkben. A kész sütiket hűtőszekrénybe kell tenni és fóliával jól letakarni, mert így a krémtől megpuhul egy kicsit a tészta. Az a 2 db, ami a pulton maradt a tányéron, másnapra törékeny lett, és nem tudott eléggé megpuhulni.  Tovább a recepthez>>>

1 megjegyzés:

  1. Még sosem láttam ilyen sütit, de nagyon jól néz ki:) Ahogy látom ez igencsak macerás, mostanában nem fogok nekiállni. de mentem a recit. Jó sok lesz belőle:)

    VálaszTörlés