JellyPages.com

2012. október 25., csütörtök

Rebarbarás pite

A rebarbara  számomra új felfedezés. Valamikor régen, úgy 20-30 évvel ezelőtt már találkoztam vele, de valahogy azóta kimaradt az életemből. Hévízen a kertben a testvéremnek van néhány bokor (vagy mi) rebarbarája, és tavasszal, amikor kinyitottuk a házat, még nem volt feltöltve a spájz, így a szegényes készletből kellett valamit készítenem. Ekkor kaptam egy csokor rebarbarát, hogy csináljak belőle valamit. Nem azt mondom, hogy azt se tudtam, hogy eszik-e vagy isszák, de nem nagyon volt rebarbarás tapasztalatom. Egy árva zacskó epres pudingport találtam a szekrényben, meg fél zacskó lisztet és cukrot. Már csak egy kis margarin kellett és pár tojás kölcsön a testvéremtől, és megsütöttem ezt a pitét. Nagyon finom a rebarbara, nem is gondoltam volna. Most hétvégén is kaptam, és már tudatosan készítettem belőle édességet. Piskótatekercset, vaníliaszósszal, amihez egy adag almás-rebarbarás kompótot főztem. Ehhez a rebarbarát szétfőztem, az almakockák meg darabosak maradtak, és lett egy nagyon jóízű, krémes valami, ami a vaníliás krémmel/szósszal nagyon jól harmonizált. Mostantól már a rebarbara is a kedvencem lesz. Tovább a recepthez>>>.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése