JellyPages.com

2009. november 11., szerda

Sütőtök torta

Többek között azért is adtam a fejem a blogírásra, mert nem csak jó dolgok történnek a konyhában, nem csak sikeres ételek készülnek, és nem minden tökéletes se az alapanyagok, se a receptek terén. A honlapomra csak azokat az ételeket teszem fel, amelyeket bárkinek merek ajánlani, mert ha követi a leírásomat, nem kaphat sokkal rosszabb eredményt, mint én, még egy nagyon kezdő sem. Már nagyon régen feliratkoztam egy hirlevélre, így minden pénteken kapok egy receptet. Nagyon jól van időzítve, mert az ember sokszor pénteken tervezi meg a hétvégi menüt. Néhányat már elkészítettem és eddig nem is volt vele gondom, de ez a mostani nem volt egy főnyeremény.
Jöttek a gyerekek szombaton ebédre, és ezzel a tortával akartam őket meglepni. Sikerült.:(

Jöjjön a recept a megjegyzéseimmel.

"(Dr. Oetker Mesterkonyha)
-------------------------------------------------------

SÜTŐTÖK TORTA

(kb. 16 szelet)

Hozzávalók:

Tésztához:

150 g búzaliszt
1 tasak Dr. Oetker Bourbon Vaníliás cukor
1 tojássárgája (közepes méretű)
3 evőkanál víz
80 g lágy vaj vagy margarin

Feltéthez:

600-750 g sütőtök
50 g barnacukor
50 g durvára darált mogyoró

Ezenkívül:

2 evőkanál barnacukor
2 evőkanál durvára darált mogyoró

Előkészítés:

2 evőkanál barnacukrot a 2 evőkanál darált mogyoróval elkeverjük.
A kapcsos sütőformát (kb. 26 cm átmérőjű) kivajazzuk, a mogyorós keverékkel megszórjuk. A sütőt előmelegítjük."

Az első hiba a kapcsos tortaforma volt. Ezt a süteményt nem lehet kapcsos formában sütni, mert bármilyen jól illeszkedik is a forma aljához az oldala, nincs a töltelékben semmi, ami megkötné azt a cukros levet, ami a tökből és a cukorból kifolyik sülés közben. 10 perc után már a megsült torta illatát éreztem, de 2 percen belül kiderült, hogy csak a kifolyt leve az, ami épp a sütő aljára ég. Aki már jár így, az tudja milyen élmény a forró sütőben vakarni a füstölő, forró cukros levet. 5 perc után visszatettem a sütit és alátettem egy fóliát. Mire megsült, pont fele annyi idő alatt, mint ahogy megadták a sütési időt, újabb adag lé folyt ki a tortából, pedig azt hittem, hogy mind a sütőre égett.



"Elkészítés:

A lisztet egy keverőedénybe szitáljuk, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót, és konyhai robotgéppel először alacsony, majd a legmagasabb fokozaton összedolgozzuk. Az összemorzsolt tésztát egy enyhén lisztezett konyhalapon jól összegyúrjuk, majd 1 órára hűtőszekrénybe helyezzük.
A sütőtököt elfelezzük, magját eltávolítjuk, meghámozzuk, majd apró kockákra vágjuk. A sütőtök húsát a cukorral és a darált mogyoróval elkeverjük, majd az előkészített sütőformában egyenletesen elosztjuk.
A tésztát egy enyhén lisztezett munkalapon körlappá nyújtjuk, és a tésztát a sütőtökös rétegre fektetjük, egy villával megszurkáljuk. A sütőformát a sütő középső részébe toljuk, és a süteményt megsütjük.

Alsó és felső sütés: kb. 200 °C (előmelegítve)
Légkeveréses: kb. 180 °C (előmelegítve)
Gáz: kb. 3-4. fokozat (előmelegítve)
Sütési idő: kb. 45 perc"

(30 perc alatt még úgy is megsült, hogy 5 percre megszakítottam a sütést a takarítás miatt.)

"A megsült süteményt a sütőformában hűlni hagyjuk, majd egy tortatálra fordítjuk."



Ez szó szerint így történ. Az ebéd végén feltálaltam a tortát, addigra pont kihűlt. Nem szeretném szó szerint idézni, hogy mit mondtak a gyerekek, de az volt a lényege, hogy pont úgy néz ki, mint aki megette a sütőtököt … és „visszaadta”. Mivel nem ezt a kifejezést használták, így nekem is elment az étvágyam tőle, pedig jó édes volt a tök, adva volt a siker. 4-en összesen egy szeletet ettünk belőle. Ginának, a kutyának erről persze teljesen más volt a véleménye, mert imádta.:) Remélem hitelrontásért nem fog senki a fejemre koppintani, de a fáradozásomért, a sok-sok képért, amit sütés közben készítettem, az alapanyagokért és az elvesztegetett időmért ennyi kárpótlás jár.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése