JellyPages.com

2009. november 8., vasárnap

Banános csokis süti

Általában csak a hétvégén főzök, mert hétközben erre se időm, se kedvem nincs. Szerencsére nem várja el senki tőlem, hogy este 6-kor, amikor hazaérek még főzzek is. Az ebédet a munkahelyünkre rendeljük vagy a közeli éttermekben ebédelünk, a fiam meg szívesen főz magának valamit, ha az egyetemi elfoglaltsága és a munkabeosztása ezt megengedi. A hétvégét többnyire a konyhában töltöm és néha 6-7 új receptet is kipróbálok. Mivel a weboldalamra heti 4-5 receptet teszek fel, így már közel 60-at őrzők a gépemben. Ezek közül sok olyan van, amit elkészítettem, lefényképeztem, de nem írtam meg azonnal a receptjét, és már elfelejtettem a hozzávalók arányát. Csak az elkészítés folyamatáról vannak képeim. Egy része olyan, ami nekem annyira nem nyerte el a tetszésemet, de nem mindig vagyok mérvadó, mert mindig ízlik valamelyik családtagomnak. Ezekkel a receptekkel úgy vagyok, hogy ha nekem nem ízlik annyira, nem szívesen ajánlom másnak sem, de ezért ezekből is felteszek néha egy-egy receptet. A többi meg várja a sorát, s hogy mióta, azt a képeken lévő dátum mutatja. Ez a ma feltöltött recept is már fél éves, és azért várt ilyen sokáig, mert elkevertem azt a kis fecnit, amire felírtam a hozzávalók arányát, és a napokban megtaláltam.:) Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

Banános süti


Hozzávalók:
4 dl liszt
3 dl joghurt
1 dl olaj
3 dl cukor
3 tojás
1 cs. sütőpor
4 banán
15 dkg csoki

Tetejére:
10 dkg margarin
15 dkg liszt
10 dkg cukor
4 ek. kakaópor


A sütőpor összekeverem a liszttel és a cukorral, a joghurtot meg az olajjal és a tojással. A kettőt összeöntöm és sima tésztává keverem.
A banánokat karikára vágom, a csokit apró darabokra és mindkettőt a tésztához adom.
A szóráshoz a margarint a cukorral, a liszttel és a kakaóporral úgy dolgozom össze, hogy ne álljon egybe, hanem morzsás állagú legyen.
Egy közepes tepsit sütőpapírral kibélelek, beleöntöm a tésztát, a tetejére szórom a kakaós morzsát, és előmelegített 200 °C-os sütőben megsütöm.


Képek a készítés folyamatáról >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése