JellyPages.com

2009. november 13., péntek

Mákos túrótorta



Nem vagyok egy nagy mákrajongó, de el kell ismernem, hogy ez a torta, párosítva a mákot a túróval, még nekem is különleges élményt okozott. Mindjárt el is határoztam, hogy benne lesz a karácsonyi sütilistában, mégpedig az első 3-ban, nehogy lecsússzon a listáról. Nem mindenki rajong a krémes, habos csodákért, így ez akár alternatívája lehet egy krémes karácsonyi tortának, csak rózsa helyett kis karácsonyfákat kell sütni rózsa helyett. (Kipróbálni!!!!)
Sajnos megint nem enyém volt az ötlet (csak a rózsa), mert a receptet egy nagyon régi Kuktában találtam.

Mákos túrótorta

Hozzávalók:

Tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg Ráma
10 dkg porcukor
1 tojássárgája
½ citrom reszelve
1 cs. vaníliás cukor
pici só

Máktöltelék:
23 dkg darált mák
2,5 dl tej
4 evőkanál cukor
10 dkg mazsola
½ citrom reszelt héja
fahéj
piskótamorzsa

Túrótöltelék:
50 dkg túró
3 evőkanál étkezési keményítő
2 egész tojás + 2 sárgája
cukor ízlés szerint (10-15 dkg)
1 citrom héja + leve
10 dkg mazsola
rum
pici só

kevés citromos cukormáz és baracklekvár


A tészta hozzávalóiból omlós tésztát gyúrok és 1-2 órára a hűtőszekrénybe teszem pihenni.
A mák hozzávalóit összeforralom és annyi összemorzsolt babapiskótát keverek hozzá, amennyitől kenhető állagú lesz. Hagyom hűlni.
A túrókrémhez a túróhoz adom a hozzávalókat a mazsola kivételével. Ha nagyon száraz, darabos a túró, akkor mixelő rúddal pépesítem. Utoljára a mazsolát keverem hozzá.
Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma alját kibélelem sütőpapírral és a tészta 2/3-át kinyújtom. Úgy bélelem vele ki a formát, hogy az oldalára is jusson. Villával megszurkálom és belesimítom a mákot, erre pedig a túrókrémet. A maradék tésztát kinyújtom és 1 cm széles csíkokat vágok belőle és rombusz formában berácsozom a túró tetejét.
180 °C-os sütőben addig sütöm, míg a tetején a tészta megpirul.
Néhány evőkanálnyi átszitált porcukorhoz pár csepp citromlevet és egy pici tojásfehérjét teszek, majd sűrűn folyó cukormázat készítek belőle keveréssel. Nylonzacskó sarkába töltöm, aminek levágom a csücskét, vagy tölcsért készítek sütőpapírból és annak a segítségével minden rács közepére cukorcsíkot nyomok. A rácsok közé baracklekvárt töltök.
Megjegyzés: még másnap is finom volt, mert a tésztája porhanyósabb lett. Maradt egy pici tészta és próbaként készítettem pár rózsát. (A nyers tészta olyan, mint a gyurma.) Kíváncsi voltam, hogy sütés közben elveszíti-e a formáját, de nem, így ez a tény nálam újabb távlatokat nyit a sütemények díszítése terén.)

Képek a készítés folyamatáról (27 db)>>>

3 megjegyzés:

  1. nagyon jónak tűnik, küldöm is a feleségemnek a linket.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon finom ez a sütemény! Ezen a héten most sütöm másodszorra! Én tettem a túró-réteg tetejére őszibarackszeleteket, jól illett hozzá! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet ez az őszibarack. Köszönöm.:)

    VálaszTörlés