JellyPages.com

2009. november 8., vasárnap

Krumplirózsa

Marcipánból már gyakran készítettem rózsákat, így amikor megláttam ezt a krumplirózsát azonnal ki kellett próbálnom. Az első 2 után rájöttem, hogy ez egy nagyon egyszerű művelet, de azért nem gondolom, hogy ezután így fogom sütni a krumplit, legfeljebb csak dekorálási célra. Mivel a konyhapulton árválkodott néhány fonnyadt cékla, ami még a múlt heti vásárlásból maradt, és épp salátát akartam belőle készíteni, így adta magát a lehetőség, hogy kipróbáljam, hogy rózsaként mennyire állja meg a helyét. Megállta, és nagyon finom volt megsütve. Gyorsan felszeleteltem még egyet és olajban kisütöttem a krumplival együtt. Finom, édeskés íze van így. Nem is jutott eszembe, hogy megsózzam. Míg nedvesen a cékla mindent megfogott, még a mellé tett krumplit is, addig az olaj nem vette át a színét. Együtt süthettem a krumplival.


Krumplirózsa

A krumplit uborkagyalun nagyon vékonyra felszeleteltem, majd meleg, sós vízbe tettem egy fél órára. Ezalatt a krumpli kicsit rugalmasabbá vált (gondolom a keményítő egy része kiázott belőle).
Ezután 5-6 szelet krumplit rózsaformájúra tekertem. A következő szirmot mindig oda tettem, ahol az előző összeért. Közben szorosan kell tartani! Amikor az összes szirmot rátettem, 1 vagy 2 fogpiszkálóval átszúrtam. Ekkor a szirmokat kissé szétnyitottam, hogy rózsa formája legyen. Annyi olajban sütöttem meg, amennyi teljesen ellepte. Inkább kisebb edényt használok, hogy az olaj magasabban legyen. Gyorsan megsül. Sülés közben összetapad, így a fogpiszkálót kissé csavaró mozdulattal kiveszem, de nem mindegyikből jön ki.
A bordó rózsát céklából készítettem. Mivel volt néhány fonnyadt cékla itthon, már eleve puha volt minden szelet, könnyű volt belőle rózsát készíteni. Megsütve még finomabb volt, mint a krumpli.

Képek a készítés folyamatáról >>>

1 megjegyzés: