JellyPages.com

2010. január 31., vasárnap

Dagasztásmentes kenyér

Már több mint 20 éve sütök kenyeret, de az elmúlt években egyre ritkábban. Amióta 2 évvel ezelőtt megvettem a 2. kenyérsütő gépemet, azóta szinte alig. Kenyeret se sokat veszünk, inkább a szeletelt toastkenyereket részesítjük előnyben, mert abból mindig van a mélyhűtőben, és még fagyott állapotban is lehet belőle, sőt még csak úgy igazán, belül puha, kívül ropogós pirítóst készíteni. Igyekszünk minél kevesebb kenyeret enni, szinte csak akkor veszünk, amikor olyasmit főzök, amihez az igazi friss kenyér elengedhetetlen. A Dagasztásmentes kenyér receptjével már nagyon régen találkoztam először, de valahogy nem éreztem késztetés arra, hogy kipróbáljam. Dolce vita blogjában mostanában megjelent ez a csodálatos kenyér, és most figyelmesebben olvastam el a receptet. Egyből szimpatikus lett a nagyon kevés élesztő, a kevés hozzávaló (se cukor, se zsiradék, se sikér...) Ez a kenyér fantasztikus. Tegnap este eszembe jutott, hogy akartam egy ilyen kenyeret sütni, 5 perc alatt elkészítettem a tésztát, aztán ma reggel elmentünk bevásárló kőrútra, mire újra itthon voltam, már 15 órája várakozott a tészta. Semmi baja nem volt. A sütése is egyszerű, a végeredmény meg fantasztikus. Ha az utolsó 10 percben nem hívnak telefonon és nem feledkezem meg arról, hogy a kenyeret mindjárt ki kell venni a sütőből, akkor nem sült volna meg nagyon a teteje, de így is nagyon finom volt. Tovább a recepthez >>>

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon szep a kenyered, igazi hazias.:))
    En is kiszeretnem probalni, de nincs jenai talam. Jelenleg, amiben kenyeret suthetek, az egy kerek szilikon forma, abban nem lehet megsutni? Esetleg foliaval betakarni? Ne nevessen senki, de most epitem ujra az elcseszett eletem es bizony hianyos a konyham. :))

    VálaszTörlés
  2. Szia Rainbow!
    Akár egy kisebb lábasban is megsütheted, nincs jelentősége, csak annyi, hogy a sütés feléig legyen letakarva, szerintem.
    Sikeres újáépítést!:)

    VálaszTörlés