JellyPages.com

2011. január 8., szombat

Dexis csirkecsíkok

Az utóbbi időben újra rákaptunk a KFC-re. Régebben próbálkoztam már házilag is előállítani hasonló állagú panírt (és itt most nem a fűszerezésről van szó), de egyik sem lett olyan jó, mint a mai. Legjobban a kukoricapehely vált be, ropogósnak ropogós lett, de nem olyan szolidan és finoman, mint a KFC-s. Ma a kezembe került egy bontott zacskó extrudált kukoricakenyér, és az jutott az eszembe, hogy mostanában nem eszünk ilyesmit, és ha nyitva van, elveszíti a ropogósságát. Mindez a zsemlemorzsa-keresés közben történt, és beugrott, hogy ebben még nem paníroztam semmit, pedig kevés alapanyag marad ki eddig.
Gyorsan le is reszeltem a reszelő nagy lyukú oldalán, hogy legyenek benne nagyobb darabok. (Ezért nem a duplakéses aprítót vettem elő.) A szokásos liszt, tojás után ebben forgattam meg a húscsíkokat, és a szokásos módon megsütöttem. Nagyon finom, és légiesen ropogós lett a bunda.
Lehet kapni Kentucky fűszerkeveréket, korábban azt is használtam hozzá, de most csak a panír állaga volt a lényeg. Ez az extrudált kenyér többféle lisztből, többféle ízesítéssel is kapható, így még van mivel kísérletezni. Nekünk ez a kukoricás-sajtos a kedvencünk, ebből tartunk itthon készletet, így ezzel készítettem.
Tovább a képekhez >>>

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük és én is kukoricapehelyből készítem

    VálaszTörlés
  2. Szia Alíz!
    Imádom az oldalad! Nagyon régóta olvasgatom!
    Valamelyik nap olvastam ezt a recepted és annyira megfogott, hogy tegnap este ki is próbáltam. Bevált! :) Csirkemellet csináltam, a már említett fűszerkeverékkel és a már említett kukoricás-sajtos Dexi-vel. Annyira jó lett, hogy a párom kérte, hogy ilyen máskor is legyen. Köszi az ötletet! Orsi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Orsi!
    Köszönöm szépen, hogy megírtad, és nagyon örülök, hogy nektek is ízlik ez a változat.:)

    VálaszTörlés