JellyPages.com

2015. december 22., kedd

Aszaltszilvás karácsonyi süti

Tovább a recepthez.
Idén a saját receptjeimből állítottam össze a karácsonyi menüt. 11-en leszünk december 24-én este, így az ünnepi étkezések közül számomra ez a vacsora a legfontosabb. Évek óta az előétel vagy valamilyen levelestésztába töltött csirkés batyu, vagy valamilyen csirkés saláta tésztakosárban vagy tálkában, esetleg bor- és gesztenyeleves. Most szakítok ezzel a hagyománnyal és egy hidegtálat készítek, de semmi majonézes saláta vagy hasonlók, hiszen nem szeretném, hogy a többi fogásra már ne maradjon hely a gyomrokban.Lesz rajta egy
  Uborkás sajttekercs
ami már a hűtőben várja a tálalást, lesz rajta kaviáros töltött tojás, sonkatekercs, tojásos-tonhalkrémes rózsák, hajszálvékony feketerdei sonkából sonkarózsák, meg a díszek a tálra: koktélparadicsom, kápia paprika, szőlő, és ami még menet közben eszembe jut. Hozzá szeletelt bagett.

Főétel csirke és hal lesz.
  Pikáns csirke currys kukoricával
 és
  Fűszeres-sajtos halfilé.
Hozzá
  Rozmaringos krumpli.

Az idei torta is egy régi recept  megújítása lesz, ugyanis a méltán népszerű
  Emeletes élvezet

nevű süteményt Zila formában készítem el, karácsonyi köntösbe öltöztetve.
A címbeli sütit tegnap már megsütöttem, ez az egyetlen újdonság, amit mostanában olvastam Gasztromankónál, és azonnal megtetszett. Finom, igazi karácsonyi hangulatú süti. A bejgli tésztája és a töltelékek a hűtőben pihennek, ma meg is sülnek. Sütöttem már azonnal puha mézeskalácsot, amiből még fenyőfát építek (gondolom valamikor éjjel). :) Szintén a hűtőben pihen az
  Ági féle sajtos ropogós
és a
  Sajtkrémmel töltött pogácsa
tésztája.
 
Készítettem már forraltboros golyókat, (erről már csak az ünnepek után lesz időm írni).
Diós kifliket is tervezek, mert vettem egy szilionos kifliformát, és még nem próbáltam ki. Tegnap este gyártottam 50 db bonbont 3 féle alkoholos töltelékkel, és azt hiszem mást nem tervezek, és ha itt ülök a számítógép előtt, akkor azokból, amiket leírtam csak terv marad.
Mindenkinek nagyon boldog ünnepi készülődést és ünnepeket kívánok!
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése