JellyPages.com

2009. december 24., csütörtök

Karácsony

Olyan gyorsan jött el ez a nap, hogy a terveket félig sem sikerült megvalósítanom. Elmaradt a szokásos sütögetés (karácsony előtti héten minden nap min. 1 süti), az utolsó pillanatban találtam ki a karácsonyi menüt, amit máskor már hetekkel előbb tudtam. Sajnos temetésen voltunk tegnap vidéken, így kiesett a készülődés legfontosabb napja, csak éjfélig tudtam valamennyit behozni a lemaradásból. Az internetünk elszállt tegnap este, így még receptet sem tudtam feltenni. Most javult meg, így a a sütés-főzés közepén pár sor erejéig szakítottam egy kis időt, hogy mindenkinek, aki olvassa a blogomat, nagyon boldog és békés ünnepeket kívánjak, egyben köszönöm azoknak, akik már külön is kívántak nekem hasonló szépeket.
A mai vacsorán 12-en leszünk. Lassan 10 éves hagyomány nálunk, hogy a szentesetét együtt töltjük nálunk a budapesti nagyszülőkkel, a sógornőmékkel, az unokatesókkal. Minden évben kihívás a karácsonyi vacsora, amit nagy örömmel készítek azzal együtt, hogy mire megérkezik délután a társaság, már hulla fáradt vagyok, de ezt kárpótolja mindig a kellemes társaság. Az este legszebb része az ajándékozási ceremónia. A legkisebb unokatesók (akik már felnőttek azóta) osszák az ajándékot egyenként. Mindenki kibontja és megmutatja, csak akkor kapja a következő. Igaz, hogy ez több, mint egy órás ceremónia, de így mindenki látja, hogy ki mennyire örül annak, amit kapott. Az idei menü a következő:

Cézár saláta
Muffintepsiben sült csirkecsiga
Tejfölös hal
Krumplipüré
Zöldséges-mogyorós rizs
Profiterol

Sütöttem:
Ági féle sajtos ropogós
Sós-omlós sütemény
Bejgli
Diós csokoládészelet
Kekszes őzgerinc
Tejszínes mézes krémes

Ilyen kevés sütit még soha nem készítettem, de nem is fogok kidobni semmit januárban.:) Holnapután 11-en leszünk az asztal körül délben, így csak egy fél nap pihenőm lesz holnap. Ennek ellenére szeretem a karácsonyt, ami békében, szeretetben és azóta vitamentesen telik, amióta vettünk egy szép nagy műfenyőt..:) Mindenkinek azt kívánom, hogy hasonlóan szép legyen az ünnepe!:)

1 megjegyzés:

  1. Boldog karácsonyt, tele hűtőt és kamrát, sok időt és erőt, hogy minél többször próbálhassuk mi is a receptjeidet!

    VálaszTörlés