JellyPages.com

2011. május 24., kedd

Lehetetlen pite

Időszámítás előtt ...vagyis a honlapom előtti időkben, amikor még normális háziasszonyként készítettem az ételeket a családom, és a nálunk megforduló vendégek és barátok részére, és még a paprikás- és a rakott krumpli is gyakran megfordult az étlapon, volt egy kedvenc édességem, a Tejes pite. Mivel édesség nélkül ritkán volt főétkezés, így a gyorsaság miatt, na meg azért is, mert szeretjük, gyakran készítettem. Csak összekevertem egy turmixban a tejet, a tojást, a cukrot, és a lisztet, és már mehetett is be a sütőbe. Az elmúlt 4-5 év persze már másról szólt, hiszen bármennyire is szeretünk egy-egy ételt, azt csak egyszer lehet feltenni a honlapra.:( A Lehetetlen pitét már majdnem 2 éve Jókajánál láttam meg először, aki Lúdanyótól vette a receptet, így az igazi érdem az övé. Azért emlegetem a Tejes pitét, mert ez csak annyiban más, hogy van benne kókuszreszelék is, és egy kis szeletelt mandula is, de épp e miatt lesz még érdekesebb, mert sülés közben rétegek alakulnak ki benne. Alul egy sűrűbb, középen egy krémes, míg a tetején egy édes kókuszos réteg jön létre a fajsúlybeli különbségek miatt .


Azért is emlékezetes az első Lehetetlen pitém, mert a hévízi ház felújítása pont akkor fejeződött be, és az álomkonyhám, álomsütőjében (végre nem kell lehajolni hozzá) ez volt az első sütnivaló, és az első, váratlanul beeső vendégeinknek készítettem olyan gyorsan, hogy már ott voltak, amikor eltűntem pár percre a konyhában, és már csak a fantasztikus illatokat érezve csodálkoztak rá, hogy ezt mikor készítettem. Mint a legtöbb étel, nálam, akkor lesz a legtökéletesebb, amikor először készítem. Ez is az volt, és nagy sikert arattam vele. Fényképezésre nem volt idő, de tudtam, hogy ezt bármikor megtehetem, mert nem először készült. Azóta nagyon sokszor megsütöttem, de csak most készültek róla képek, pedig papíron már osztogattam a receptet. A családomban nem mindenki szereti a kókuszt, de még így is a legnépszerűbb édességek között szerepel. Tovább a recepthez>>>

1 megjegyzés: