JellyPages.com

2010. január 30., szombat

Forgácsfánk

Irigylem Gabit a jokaja.hu blog szerzőjét, hogy jobbnál-jobb recepteket talál a nagyanyó szakácskönyvében. Nekem egy olyan füzet maradt a nagymamám után, ami szinte olvashatatlan. Én is sokat emlegetem, de én csak az emlékeimre hagyatkozhatok. Most leginkább a Forgácsfánk készítésével kapcsolatban jutott eszembe, hogy elég gyakran sütött, főleg egy tartalmasabb leves után második fogásnak. Egyáltalán nem tudom, hogy mi volt a receptje, de szinte látom magam előtt, ahogy a nagy gyúródeszkán nagyon vékonyra kinyújtja a tésztát, mintha metéltet készítene, és derelyevágóval 6-7 cm-es csíkokra vágja, majd azt rombusz alakúra darabolja és mindegyiken 2-3 bevágást ejt hosszában. Nem emlékszem, hogy bármit variált is rajta, nem húzkodta át a sarkát a bevágáson, se masnit, se virágot nem csinált belőle, de nem is volt rá igény. Mindig házi baracklekvárral ettük. Nyáron Ági barátnőm hozott egy nagy adag fánkot, ami mindenkinek nagyon ízlett (többen is teszteltük), így elkértem a receptet, hogy kicsit farsangi hangulatba hozzam a családot, ha már nem bulizunk az idén és még csak jelmezbe se öltözünk .:) Tovább a recepthez >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése